torsdag 17. februar 2011

Stress, karneval og dårlig samvittighet............

Lillesøster

Da var dagen for karneval kommet i barnehagen til Lillesøster. Det var allerede bestemt at vi skulle kle henne ut som prinsesse siden vi allerede hadde denne kostymen i hus.
Men da klokken ringte i dag tidlig husket allikevel ingen av oss på at det var torsdag og tid for karneval. Mannen leverte derfor Lillesøster i barnehagen som vanlig - uten kostyme. Etterpå hentet han meg som, i mellomtiden, hadde levert Storesøster i barnehagen og som hadde dårlig tid fordi jeg skulle rekke starten på et kurs på jobben. Da Mannen fortalte om karnevalet ble jeg angrepet av århundrets dårlig-mor-samvittighet og ble kjempelei meg for at vi i alt stresset hadde glemt alt om karnevalet. Det hjalp imidlertid litt at hun ikke hadde likt at de ansatte hadde kledd seg ut og at de mente at hun sletts ikke ville ha godtatt å ha brukt kostyme selv............det er jammen ikke ofte jeg er glad for at Lillesøster nekter å gjøre det hun skal, men i dag så passet det veldig godt :-) De malte henne allikevel som katt i fjeset og det likte hun bedre, man kan fortsatt se spor av værhår i ansiktet hennes på bildet over.


Storesøster med bleie og prinsessekrone på hodet

Da vi kom hjem i dag fant imidlertid storesøster på at de skulle kle seg ut, og dermed gikk de rundt i stua med hver sin Up-and-go bleie på hodet og følte seg veldig fine. Det var ikke så lett å ta bra bilder av dem siden de nektet å stå stille samtidig, men fine var de.

1 kommentar:

  1. Up and go med tiara! De har nok en mer avantgarde fashion-sense enn sin mor! :D

    SvarSlett