fredag 11. februar 2011

Snøkaos

I dag frister det ikke mye å være ute. Det blåser og snør og det føles som man er midt oppe på vidda og ikke rett utenfor Oslo sentrum. Lillesøster og Storesøster er avlevert i barnehagen og jammen var ikke det en treningsøkt i seg selv å brøyte seg vei med barnevogn i dette føret.

Det er en ting som forundrer meg. Vanligvis synes jeg bilister er generelt flinke til å stoppe ved fotgjengeroverganger. Det som jeg har lagt merke til i det siste er allikevel at de er mindre flinke til å stoppe på dager som denne. Det får meg til å lurer på hvorfor. Jeg skjønner jo at det er vanskeligere å stoppe på dette føret og kanskje enkelte er redde for å kjøre seg fast men i min verden så burde man jo heller være flinkere til å stoppe på slike dager for det er jo nå det er skikkelig kjipt å være fotgjenger........

Jeg ergrer meg kanskje litt mye for dette men når man er midt oppe i det og kjemper seg frem med barnevogn og en grinete sliten unge i hånda så er det lett å bli litt grinete. Da hjelper det å komme hjem til stua med fyr på peisen, en god kopp te og vissheten om at man har hele dagen fri. God fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar