torsdag 13. januar 2011

Lengter til våren..........

Vi er fortsatt i januar men jeg har begynt å lengte etter våren. Lysere, varmere dager.
Mer energi og masse som skjer. Loppemarkeder, gåturer, bladene som springer frem på trærne og den herlige følelsen av en ny start.

I høst ble jeg plutselig oppmerksom på det søte Grete serviset fra Figgjo som ble produsert på 50-60 (?)- tallet. Jeg har deler i lyseblått, lysegult og lysegrønt. Delene er som små sukkertøy og passer kjempefint på bordet utover nå mens vi venter på våren.

Når loppemarkedene starter opp igjen skal jeg jakte videre på flere deler, og håpet er å også finne noen av de rosa delene.

Blå mugge fra Figgjo "Grete"

Figgjo "Saga" bolle


Figgjo har forøvrig laget veldig mye fint. Denne Saga bollen fra Figgjo er kjøpt på finn.no. Jeg er veldig fornøyd med den og bruker den masse. Dette er et veldig nostalgisk mønster for meg ettersom vi hadde en flott stor kopp i samme motiv hjemme da jeg vokste opp. Den flotte koppen har jeg nå fått av min mor.

Figgjo "Saga" kopp

1 kommentar:

  1. Hei, så fin blogg du har! Kjempefint servise, forresten, jeg skal begynne å samle noe når vi får nytt kjøkken (noe må ut). :)

    SvarSlett