tirsdag 13. november 2012

Lettvint løsning som barna også liker!


Jeg er en Buzzador. Det betyr at jeg blandt annet får prøve nye produkter som kommer på markedet mot at jeg forteller venner og bekjente om disse.

Denne gangen fikk jeg en spennende pakke fra Tine i posten. 3 pakker ferdig-geleér og en melkesjokoladepudding dumpet ned i postkassen en trist oktoberdag og gjorde dagen litt mer fargerik.

Ikke visste jeg at man kunne gjøre så mye ut av disse ferdigpakkene men det fant jeg fort ut sammen med barna.

Vi har prøvd ut pakkene over flere dager, den første dagen brukte vi appelsin-gelé og jordbær-gelé til å skjære ut morsomme former og lage vår egen vri på desserten. Jeg må riktignok innrømme at det ble mye søl, og resultatet ble heller ikke spesielt vakkert men vi hadde det veldig gøy. Et lite tips her kan være å sette geleén i kjøleskapet noen timer før du skal skjære i den.




Etter å ha laget figurer og pyntet en stund fant vi ut at vi ville prøve noe annet. Jeg visste ikke at man kunne smelte den ferdig geleen og lage nye former av den men dette er jo helt genialt. Vi smeltet gelé på svak varme i en kasserolle og helte den over i nye former. Vi brukte silikonformer og det var helt perfekt! Den stivnet veldig fort og var enkel å få ut igjen også. På bildet under ser du formene vi brukte, den mest populære hos ungene var Hello Kitty-formen.




Dagen etter at vi hadde laget nye former av geleen inviterte vi venner på dessert! Ungene syntes det var veldig gøy å bli invitert på dessert istedet for middag og koste seg med å prøve de nye geleene. Formen på geleen var populær og barna likte godt de små porsjonsformene også.

Når det kom til smaken var meningene delte men de fleste syntes appelsin-geleen hadde mest smak mens jordbær-geleen var god men litt syntetisk. Fargene var gode og sterke og de ser delikate ut.

Personlig liker jeg veldig godt enkle løsninger og enkle løsninger som gir deg muligheten til å lage din personlige vri er genialt. Det kommer nok til å smeltes mer gele over i silikonformer i denne familien i hvertfall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar