tirsdag 5. juni 2012

Det ordner seg ikke alltid for snille jenter.......



For litt over en måned siden søkte jeg om startlån gjennom kommunen. Etter samlivsbrudd som gjorde at jeg måtte selge butikken min med tap sitter jeg igjen med lån og ingen egenkapital. Jeg har imidlertid en trygg og god jobb med relativt bra inntekt og håpet at det ville holde til å få lån i kommunen. Jeg har sett mye på leiligheter i aktuelt område men denne jakten har sålangt vært ganske så tragisk. Små, mørke leiligheter som sletts ikke har plass til 3 jenter, eller leiligheter med kjøkken som nesten ikke henger sammen og bad som ikke er pusset opp siden 60-70-tallet er ikke akkurat det jeg ser etter.

Den siste måneden har jeg googlet og googlet for å finne suksesshistorier hvor andre i min situasjon faktisk har fått lån. Jeg har ikke funnet mye men litt...... Det står mye både på nett og i media om dagen om at startlån nettopp skal hjelpe oss som ikke får lån i banken så jeg hadde et ørlite håp om at det skulle gå.

Men, i dag kom avslaget! Begrunnelsen var todelt - 1 - jeg har gjeld fra før, og 2 - jeg har for bra inntekt så jeg kan ikke få lån gjennom kommunen.

Men, jeg får jo ikke lån i banken pga gjeld fra butikken min - og igjen så faller jeg midt mellom to stoler. Utrolig frustrerende og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. En eks som vil ha meg ut og ingen leilighet i sikte, samtidig føles det som om min siste sjanse til å noen gang komme inn på eiemarkedet har gått fra meg. Jeg vil aldri klare å betale ned all gjelden, spare til innskudd og samtidig betale for en grei leilighet. Man føler seg så utrolig liten noen ganger................

Heldigvis har jeg to flotte døtre og bamsemums :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar