søndag 17. juli 2011

Siste sommerferie dag.........

Ikke så lett å få tre barn til å samarbeide når jeg tar bildet...... :-)

og tilbake til hverdagen i morgen.  Vi har hatt en fantastisk sommerferie med 4 dager i Toronto, Canada og 3 uker i Orlando, Florida, og vi har hatt både storby, bade- og shoppingferie på en gang! Når vi nå ser tilbake på ferien må vi absolutt si at vi har hatt det bra men noe har vi funnet ut:

Vi skal fortsette å tegne reiseforsikring. Det kom godt med etter at mannen fikk en kraftig allergisk og
 måtte på sykehus i Canada (det går bra med han nå)

Storbyferie er ingen god idé med 3 barn

Vi trenger ikke ha med oss mye klær når vi har vaskemaskin i ferieleiligheten og kommer til å handle
som gale

Jeg må innse at når man drar på familieferie med små barn så kan man ikke forvente å få lagt seg seg
ned på solsengen og hvertfall ikke få lest alle de bøkene man gjerne skulle fullført

Ingen av disse punktene er dramatiske eller innebærer store kriser men man lærer jo stadig av sine erfaringer. For meg har ferien alltid betydd late dager med masse godt lesestoff. Og jeg elsker å saumfare bokhandlerne for å oppdaget, for meg, nye forfattere. Om sommeren foretrekker jeg krim med en blanding av humor og litt romantikk, og bøker som bøkene om Stephanie Plum av Janet Evanovich er helt perfekt sommerlektyre. I år fant jeg noen godbiter på Barnes and Noble i Orlando og jeg fikk faktisk lest ut to bøker (den ene mens resten av familien var på stranden og jeg skulle være hjemme for å jobbe i nettbutikken....... he he) Den nyeste boken til Evanovich "smokin' seventeen" fortsetter i samme stil som de forrige og er helt perfekt avslapningslesing

bildet lånt av www.amazon.com
Jeg kjøpte første boken av to, for meg, nye serier. "The Spellmann files" av Lisa Lutz og "How to murder av millionaire" av Nancy Martin.



Førstnevnte bok var litt annerledes men morsom, jeg har akkurat begynt på "How to murder a millionaire" men den er lovende så langt. Gleder meg til å lese flere av de samme.

Som så mange andre elsker jeg Jane Austens bøker og filmatiseringen av BBC serien med Colin Firth i hovedrollen som Mr. Darcy er absolutt en liten godbit. Derfor ble jeg glad da jeg fant "Mr. Darcy and the secret of becoming a Gentleman" av Maria Hamilton, den skal fortsette der Austen's bok sluttet. Gleder meg veldig til å lese denne også.


Har du ikke sikret deg sommerlektyren enda er disse absolutt å anbefale. Håper du får en god sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar