mandag 25. juli 2011

En ufattelig tragedie har rammet oss alle men vi må vise at vi ikke lar oss stoppe!



Det er helt ufattelig det som skjedde fredag. Selv var jeg ute og promoterte nettbutikken min og det tok lang tid før jeg skjønte hva som egentlig hadde skjedd i Oslo og så, senere, på Utøya. Jeg hadde aldri trodd at noe så sykt kunne skje i vårt lille relativt trygge og rolige land.

Jeg har jobbet hele helgen for å bidra med det lille jeg kan for at vi skal komme gjennom denne tragiske hendelsen. Det har vært vondt og godt på en gang å delta i dette arbeidet. Godt fordi det føles godt å gjøre noe, vondt fordi det er så utrolig uvirkelig det som har skjedd.

Masse følelser har rast gjennom meg denne helgen: sorg, redsel, vantro, raseri og hat. Nå som jeg har satt meg ned for å slappe av føler jeg meg bare helt tom, samtidig som jeg føler det er viktig at vi må stå sammen og komme oss gjennom det, selv om vi aldri vil glemme må vi vise verden at vi ikke lar oss knekke av gale, skrudde mennesker. Det synes jeg hele Norge har klart så langt.

I morgen har jeg fri fra jobben og skal jobbe med nettbutikken min. Jeg vet at det kommer nye varer og vanligvis ville jeg skyndet meg å legge disse ut på nett. Nå føles det litt feil. Det føles så uvesentlig å drive med handel akkurat nå, samtidig må jeg følge mitt eget råd om at vi ikke må la terroren vinne.

Men først skal jeg stå opp sammen med jentene mine i morgen tidlig og tilbringe litt kvalitetstid sammen med dem. Jeg skal klemme dem og fortelle dem hvor glad jeg er i dem og vi skal bare være.  Vi må vise at vi bryr oss og jeg oppfordrer alle til å gi en klem til alle de bryr seg om i morgen. Gi gjerne en klem til alle du møter i morgen! Man får aldri for mange klemmer og kanskje akkurat din klem redder dagen for et medmenneske.

Jeg er glad i deg!

Klem fra Birgitte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar